Будиноk дитячої творчості м.Новоселиця
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ОРГАНІЗАЦІЯ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОІ РОБОТИ

В НОВОСЕЛИЦЬКОМУ БУДИНКУ ДИТЯЧОЇ ТВОРЧОСТІ: ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ.

 

Сьогодні першочергового значення набувають проблеми розвитку творчого потенціалу педагогів, їх професійної компетентності, запровадження інноваційних  технологій навчання і виховання, вдосконалення змісту освіти, питання виявлення, вивчення, узагальнення й запровадження ППД, створення в педколективі атмосфери творчості та пошуку. Все це є доказом підвищення ролі науково-методичної ради.

          Науково-методична рада є колективним, громадським професійним органом, який об'єднує на добровільних засадах членів педколективу ПНЗ з метою здійснення керівництва науково-методичною роботою.

         Основними функціями науково-методичної ради є:

Ø     організаційно-педагогічна;

Ø     інструктивно-методична;         

Ø     пошуково-дослідницька;

Ø     прогностично-проектна;

Ø     вивчення, узагальнення й поширення ППД.

 Програма розвитку закладу реалізується через організацію діяльності педколективу над єдиною науково-методичною проблемою. Робота над єдиною темою є колективною формою пошукової діяльності для вирішення актуальної психолого-педагогічної проблеми. В цьому навчальному році науково-методична проблема закладу: формування творчого педагога, здатного раціонально узагальнювати особистий педагогічний досвід, що підкріплюється знанням психолого-педагогічної теорії; забезпечення формування в педагогів професійних умінь і навичок; надання медпрацівникам соціально-психологічної допомоги у пристосуванні до життєдіяльності БДТ.

         Протягом 2012-2013 н.р. методична робота буде проводитися у слідуючих формах:

*    Проект «Професійне зростання педагога»;

*    Районні науково-практичні семінари для керівників гуртків;

*    Школа молодого керівника гуртка;

*    Методичний довідник керівника гуртка ПНЗ;

*    Відкриті заняття гуртків;

*    Курси підвищення кваліфікації;

*    Атестація;

*    Використання нових педагогічних технологій: «Метод проектів», «Створення ситуації успіху», «Портфоліо»;

*    Майстер-класи;

*    Методичні рекомендації для керівників гуртків різних напрямків;

*    Участь в обласних семінарах;

*    Внутрішкільний контроль;

*    Робота з нормативними документами;

Визначаючи стратегічний розвиток БДТ на найближчі роки та прагнучи гарантованого результату, колектив розробив Програму розвитку до 2014 року. Серед основних проектів цієї Програми чільне місце займає проект «Професійне зростання педагога», основною метою якого є підвищення професійної компетентності педагога шляхом модернізації системи науково-методичної роботи. Підвищити рівень професійної компетентності неможливо тільки шляхом набуття досвіду, без систематичної освіти. Сутність самоосвіти полягає в тому, що педагоги, здобуваючи знання з різноманітних джерел, використовують їх у професійній діяльності, для розвитку особистості та в повсякденні. Завдання методичної служби позашкільного закладу – формування самоосвіти педагога таким чином, щоб здобуті знання допомагали підвищити якість навчально-виховного процесу. Тому сьогодні першочергового значення набувають проблеми розвитку творчого потенціалу педагогів, їх професійної компетентності, запровадження інноваційних технологій навчання і виховання, вдосконалення змісту освіти, питання виявлення, вивчення, узагальнення й запровадження ППД. Всі ці питання вирішуються методичною радою установи. Також ведеться пошук шляхів оновлення навчально-виховного процесу та постійний моніторинг результатів якості освіти.

          Робота над науково-методичною темою реалізується через різні форми роботи: анкетування педагогів, семінари, засідання педагогічної ради, заняття школи молодого керівника гуртка, створення портфоліо, моніторинг творчих досягнень колективу, презентації власного педагогічного досвіду, робота творчих груп. Сьогодні у будь-який процес потрібна опора на власний імідж, тому в закладі проводиться система цілеспрямованої роботи з формування позитивного іміджу керівника гуртка.

         Одне з головних завдань методичної служби – створення атмосфери, яка сприяє появі нових ідей і думок. Перший ступінь на шляху створення такої атмосфери – розвиток почуття психологічної захищеності керівника гуртка і дитини. Психологічний комфорт у процесі навчальної діяльності залежить від того, як складаються стосунки між педагогами, педагогами і дітьми, дітей між собою, педагогами і батьками.

Колективна дослідницька діяльність проходить через такі етапи:

1 етап. Концептуально-організаційний, який включає:

- виділення проблеми;

- обґрунтування вибору теми;

- постановку мети, завдань;

- теоретичне обґрунтування;

2 етап. Практичний розвиток системи

- виділення практичного досвіду;

- колективне опанування системних підходів, напрямків реалізації технологій;

- апробація в особистій практиці;

          3 етап. Оперативний розвиток системи

- колективний відбір методик;

- колективне впровадження методик;

- моніторинг;

Рейтингові таблиці результативності гуртків;

          4 етап. Результативно-узагальнювальний

- аналіз;

- проектування виходу на нову науково-методичну проблему.

 

         Система науково-методичної роботи  з педагогами включає індивідуальні, групові та масові форми роботи.

           Аналіз практики діяльності БДТ свідчить , що в організації методичної роботи спостерігаються проблеми:

-            відсутність оперативної системи забезпечення необхідною інформацією педагогів;

-            одноманітність організаційних  форм, методів і прийомів, використання в навчанні педагогів застарілих форм;

-            недостатня увага до організації дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності щодо проблем навчання і виховання;

-            методична робота з педагогами не діє як система;

 

Тому вимогою часу, об'єктивним процесом є трансформація традиційної методичної роботи у науково - методичну.

Діяльність методистів повинна активно розгортатися щонайменше у двох напрямках: науково-методичний супровід тих процесів, які вже почалися в діяльності закладу, і розгортання педагогічного експерименту з випереджальними, прогностичними функціями, які б істотно вплинули на освітянську практику.

Ефективними формами науково-методичної роботи в контексті зазначеного вище є навчальні семінари-тренінги, проведення яких практикуватиметься цього року. Основні вимоги до навчання педпрацівників на семінарах-тренінгах зводяться до того, що навчальні заняття повинні:

*    будуватися на ідеях провідної ролі у навчальному процесі самих педагогічних працівників, які мають бути реальними суб’єктами  та рівноправними творцями навчального процесу на основі співпраці того, хто навчає, з тим, хто навчається;

*    мати переважно проблемний та дослідно-пошуковий характер за високої творчої активності тих, хто навчається;

*    враховувати освітні потреби конкретних педагогічних працівників;

*    мати відповідне організаційне науково-методичне забезпечення конкретного навчального процесу.

 

 

 

 

                                                                                    Дмитрієва Є.П.                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                        зав. методвідділом БДТ                                                                                                                                                                                                                    

                                                                                                   тел.: 2-04-71, 050767076

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     листопад, 2012 року 




Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031